RUMAH CINTA

Daisypath Anniversary tickers

~ DISCLAIMER ~

Please do note that this is a personal web-log. Views expressed here are of my personal views. Usage of any personal photos & posts are prohibited and are not allow to copy , paste , show & publish any photos & posts taken from this web-log anywhere without my consent & permission. If so I have the rights to render the person , group & in short anyone posting / publishing / showing / pasting / copying them liable to legal action or prosecution. Thank you.

Friday, May 21, 2010

Updating What's Not Updated - Part 1

Happy Birthday Mia Sara!


Last Friday Sara *anak Kak Aida* turned 9 but her birthday party was held on 16th May , Sunday @ KFC Drive-Thru Wangsa Maju. I can't go coz ada studio time dari tengah hari sampai late evening. MP hantar Yna to the party and he later sent Adriel to my parent's place then he's off for a quick meeting.


This big teddy is for Sara......bear tu kecil sikit je dari Yna.......Happy Birthday Sara.....kiss kiss from Auntie Rima.


Sara with her siblings Iqbal & Tasha......and of course parents Abg Syed & Kak Aida.....


Abang Fairuz of KFC was there too to lead the party animalzzzzz.....hahaha! Everyone looks happy but Yna told me that she wasn't.........hmmmmm.......why? Sebab I tak de......orang lain ada mummy diaorang , so bila main spot game mintak duit , mintak kasut , mintak lipstik.....dia tak boleh mintak kat siapa-siapa....huhuhu! Kesian dia.......


Sara with her presents.......


Mak Uda RIP..........


MP took this shot masa dia kat kubur hari tu. Tengah kebumikan arwah Uda. I tanya MP,,,,,,tak de gambar lain lagi ke? Dia kata tak de.......dia ambil shot ni je sekeping. Looking at this pic , made me think to myself for a while......death is real & staying in this small dug up hole by myself is real.....there's no way that I can run away from it. You can be staying comfortably in a very big house,,,,,,,,,best tinggal dalam rumah batu......ada yang tinggal dalam rumah papan........ada yang tinggal kat pondok.......ada yang tinggal bawah jambatan.........from where we live , status kita boleh diukur oleh manusia lain. Duduk kat rumah besar mesti orang tu kaya , ada pangkat , mesti dihormati.........yang duduk merempat dah tentu miskin , papa kedana , tak usah dipedulikan. Di akhir jalan , kita semua tak kira siap,,,,,,,akan tinggal di dalam rumah yang sama.....keluasan yang sama.....tanah yang sama......talkin yang sama........Kita sama di pandanganNya.


Adriel is musical........


Not praising or anything.......anyway Adik Mok is just a baby.....tapi I tengok lately he is being very musical. He'll dance like orang mabuk when he listens to fast music or he'll just shake his body ikut beat. When he listens to Micheal Jackson shoots his trade mark "hooo!" or "he..he!" , little Adriel will react to it.........he'll say "hooo!" too! ....but only to MJ's number. Hmmmm........lately I often heard Adriel sing using "Lalala....." when he is alone........ya.....dia menyanyi.......tune tonggang terbalik.......but he sings. Today I ajuk suruh dia buat "Mamamamama".......OMG! Dia buat peeps! Not in the exact tune but dia buat.......the other day when MP dropped by the studio with the kids......Adriel went to the piano and started to ting tong ting tong........I then duduk-kan dia atas kerusi piano and his hands terus terletak cantek on the piano keyboard. Style dia tekan piano tu macam ye ye je.....hehehe! Dia bantai main ikut suka hati dia but notes yang dia tekan tak henti-henti tu tak sakit-kan telinga...hahaha! Unlike Yna,,,,,,,,,jangan kata nak main piano......cara dia letak tangan atas piano pun tak betul. Yna has the groove & passion for dancing........


Restoran Asam Pedas Melaka

Entah bila tak ingat dah........I pergi Jusco AU2 & saw this new restaurant there. They took over tempat Nasi Lemak Antarabangsa.......

Even though I tak kaki asam pedas tapi owh! what the heck.......cuba je lah.


Nasi putih comes with Ulam-Sambal Belacan & Ikan Sepat Masin. MP nak try Asam Pedas Ikan Pari tapi dah habis,,,,,,,,,so we settled with Asam Pedas Ikan Tenggiri. Being a Johorean , MP is not a big fan of Asam Pedas himself unlike adik-beradik dia......asam pedas fanatics! MP pulak kalau makan asam pedas , dia suka masak dengan ikan pari. Dia makan ikan je tapi tak makan kuah asam pedas tu.......dunno why. I pulak kalau asam pedas tu tak de rasa manis langsung.......I kureng sikit aaaa......kalau I masak mesti manis sikit macam my late grandma buat.....kalau asam pedas tu masam & tak manis , I kena makan letak kicap manis sikit.......the asam pedas here is the rasa masam & masin version.......makan tu makan tapi kureng berahi.......hehehe!


Also tried Kacang Botol Goreng Cili & Daging Bakar with Air Asam. Next time I nak cuba the Lemak Cili Api Daging pulak....


My drink was Pistachio Shake or something , Yna & MP had Apple & Asam Boi Juice. I opted for one of my favourite dessert , Ice Cream with Tapai Pulut. Yna had Fish & Chip........yup! ada western menu jugak kat restoran ni....all in the food was RM70.


Me & Yna.....gadoh je hari-hari.......owh! boy!

No comments:

Post a Comment